Prediktivna analitika

Šire analize, brži rezultati, fleksibilna implemetacija

U poslovanju, prediktivni modeli koriste uzorke pronađene u povijesnim i transakcijskim podacima kako bi omogućili procjenu rizika ali i prilika, vodeći donošenju ispravnih poslovnih odluka.

Prediktivna Analitika omogućava povezivanje podataka iz različitih izvora i kanala distribucije kao što su baze podataka, podaci na webu, bankomati, tekstualni podaci - bilješke iz call centara i poslovnica. Sofisticiranim tehnikama analize poslovnih podataka pomoću IBM SPSS rješenja lako se mogu izvući pouzdani zaključci o trenutnoj situaciji i budućim događajima koji će pomoći organizaciji da donosi pravilne odluke i poduzima učinkovite akcije.

Kombinirajući modele Prediktivne Analitike s poslovnim znanjima organizacije dobiti ćemo uvid u ključna pitanja kao što su:
  • Kako privući nove profitabilne klijente?
  • Kako povećati profitabilnost klijenata?
  • Kako zadržati postojeće klijente?
  • Kako unaprijediti vođenje operacija,održavanje infrastrukture i opreme?
  • Kako maksimizirati učinkovitost kapitala (zaposlenika, procesa, novca)?
  • Kako otkriti i spriječiti prijevare?

Rješenja za banke

Prediktivna Analitika može pomoći kod:
  • Segmentacije klijenata
  • Akvizicije novih klijenata
  • Zadržavanje postojećih klijenata
  • Optimizacije marketinških kampanja
  • Upravljanja rizicima

Rješenja za osiguranja

Prediktivna Analitika može pomoći kod:
  • Akvizicije novih klijenata
  • Zadržavanja postojećih klijenata
  • Analize i optimiziranja postojećih poslovnih procesa
  • Optimizacije marketinških kampanja ciljanjem nisko-rizičnih klijenata
  • Otkrivanja i sprečavanja prijevara

Rješenja za Telekomunikacije

  • Smanjenja churn-a
  • Efektivnijeg ciljanja ponuda klijentima
  • Identifikacije specifičnih proizvoda i usluga koje treba uključiti u ponudu, kampanju, reklamu
  • Optimizacije korisničkih usluga i djelovanja call centra
  • Određivanja uzoraka koji su zajednički prijevarama kako bi se spriječile neovlaštene aktivnosti

Rješenja za retail

  • Segmentacije klijenata
  • Akvizicije novih klijenata
  • Zadržavanje postojećih klijenata
  • Povećanja operativne efikasnosti – spoznaje kako fokusirati svoje resurse kako bi se poboljšali rezultati bez povećanja troškova
  • Razvoj proizvoda – kreirajte kvalitetne i uspješne proizvode pomoću dubinskog razumijevanja preferencija klijenata, potreba tržišta i drugih ključnih faktora

Rješenja za energetski sektor

  • Market basket analiza
  • Od reaktivnog do proaktivnog načina održavanja strojeva, platformi, vozila – predviđanje budućih kvarova
  • Modeli za obnovljive izvore energije
  • Predviđanje buduće potrošnje energije – optimizacija nabave i distribucije, minimizacija cijena
  • Optimizacija rada call centra

IBM Showcase
Talent_Management_banner_10-26-16

What We Offer

Talent Management

IBM Kenexa, a market-leading talent management solutions fueled by the power of workforce science and advanced analytics help organizations source, attract, hire, engage and grow an impassioned workforce that innovates and delivers better business results.

Featured Solutions

Talent Acquisition

The IBM® Kenexa® Talent Acquisition Suite is an integrated suite of recruitment solutions augmented by proven consumer marketing tools and practices to help you build proactive talent pools of best-fit talent, market to and nurture candidates, deliver an exceptional candidate experience on any device and get your new hires productive quickly.

HR Analytics

HR analytics, powered by IBM Watson, places analytics in the hands of HR professionals. Cognitive technology allows IBM???s HR analytics to understand and continually learn the language of HR. HR professionals can explore virtually any workforce data, predict outcomes and share valuable insights to better align the organization.

Learning & Development

IBM Learning Content Management System empowers employees by centralizing and automating content development, and management across its lifecycle. The IBM® Learning Content Management System (LCMS), powered by Kenexa®, is a comprehensive LCMS that centralizes and automates every facet of content development, delivery, management and maintenance across the enterprise.

Engagement Survey

IBM® Kenexa® Employee Voice offers census and self-service surveys as well as analytics capabilities to help you strategically listen to employee feedback, analyze what you are hearing and act on those insights. Kenexa Employee Voice goes beyond engagement to help you continuously listen to your employees and get results back quickly. Get real-time analytics and proven action plans. Act on current insights to address challenges. Receive expertise from organizational scientists and shorten survey-to-action time.

Talent Frameworks

IBM® Kenexa® Talent Frameworks is a collection of skill-based, industry-relevant job role libraries that allow organizations to understand their talent capability and ensure that workforce skills align with business needs. We offer the broadest and deepest job role libraries, providing a clear understanding of the behaviors required to drive individual, team and organizational performance.

Assessments

IBM Kenexa assessments help organizations choose the right person for the right job. IBM Kenexa skills assessment tests are an expansive portfolio of tailor-made, ready-to-use career assessments. Behavioral assessment tests assess traits, skills and fit for individuals, managers and leaders for both pre- and post-hire needs. These assessments are based on behavioral science insight to measure the capacity, capability and culture fit of each individual.

http://digitalcontentmarketing.sharedvue.net/sharedvue/iframe?sviresizer=ibm.partnerco.net&svunpublished=true&svpage=smarter_workforce